پیروان آخرین منجی

پیروان آخرین منجی

(( تصـــــویر ایـــــن هفــــــته))

ســخــنان گهــربار حضــرت آیت‌الله امام خامنــه‌ای ( حفظه الله)در مورد ماهواره :
مؤثرترین سلاح بین‌‌المللى علیه دشمنان و مخالفین، سلاح تبلیغات است؛
من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می کنم اول: جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم:
مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی

بدون شک، غرب به موازات کسب توانایی ها و اقتدار سرشار مادی و تکنیکی،در عرصه معنویت و مکارم اخلاقی،شدیداً به انحطاط گرایید است و بر این اساس نه تنها جوامع غرب،بلکه بیشتر جوامع بشری دستخوش بحران های گوناگون شده اند.
از میان ابزارهایی که فرهنگ و تمدن های دیگر را به چالش های جدی کشانده،ماهواره است که با هدف تهاجم فرهنگی به دیگر کشورها در عرصه رسانه ها، جایی برای خود باز کرده است.

پیام های کوتاه
تبلیغات
مستضعفین تی وی

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
همسنگران

شما رزق و روزی خود را چگونه انتخاب می‌کنید؟

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۵۷ ب.ظ

پیروان آخرین منجی "::  خداوند تبارک‌ و تعالی از میان تمام مخلوقات، تنها به انسان قوه انتخاب و قوه اختیار عطا فرمود و او را مختار گذاشت تا مسیر زندگی خود را، خودش انتخاب کند؛ خداوند متعال نیز بر اساس انتخاب او، قضا و قدر و رزق و روزی او را رقم خواهد زد. حتی اگر با سوء اختیار خود جهنم و عذاب الهی را انتخاب کند.

قرآن کریم در آیاتی زیبا به بیان این مطلب پرداخته و می‌فرماید: «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعاجِلَةَ عَجَّلْنا لَهُ فِیها ما نَشاءُ لِمَنْ نُرِیدُ ثُمَّ جَعَلْنا لَهُ جَهَنَّمَ یَصْلاها مَذْمُوماً مَدْحُوراً * وَ مَنْ أَرادَ الْآخِرَةَ وَ سَعى‏ لَها سَعْیَها وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِکَ کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً *کُلاًّ نُمِدُّ هؤُلاءِ وَ هَؤُلاءِ مِنْ عَطاءِ رَبِّکَ وَ ما کانَ عَطاءُ رَبِّکَ مَحْظُوراً [اسراء/20] آن کس که (تنها) زندگى زودگذر (دنیاى مادى) را طلب می‌کند، آن مقدار از آن را که بخواهیم و به هر کس اراده کنیم می‌دهیم، سپس دوزخ را براى او قرار خواهیم داد که در آتش سوزانش می‌سوزد، در حالی‌که مذموم و رانده (درگاه خدا) است؛ و آن کس که سراى آخرت را طلب کند و سعى و کوشش خود را براى به دست آوردن آن انجام دهد، در حالی‌که ایمان داشته باشد، سعى و تلاش او (از سوى خدا) پاداش داده خواهد شد. این دو گروه، از عطاى پروردگارت بهره می‌گیرند، و عطاى پروردگارت هرگز از کسى منع نشده است».

بنابراین، این ما انسان‌ها هستیم که تعیین می‌کنیم خداوند متعال چگونه با ما رفتار کند و چه نوع رزق و روزیی را برای ما رقم بزند، هر عملى که انجام دهیم اثر و نتیجه‌اى خاص دارد؛ حال نام آن رزق باشد یا پاداش فرقی نمی‌کند؛ این مساله هم در امور مادی صادق است و هم در امور معنوی، اگر نمازى با حضور قلب بخوانیم، حال خوشى پیدا می‌کنیم، آن حال خوش، نتیجه آن نماز است که قلب آدمی را باز می‌کند و از نفحات الهیه بر آن نواخته می‌شود و ربط و اتصال بنده با خداوند را زیاد می‌کند؛ این روزى است که خداوند عنایت کرده است.

خداوند متعال در آیه بالا فرمودند هر چیز را بخواهید، و هر قسم عمل کنید، ما به شما روزی‌اى متناسب با همان عمل را عطا می‌کنیم؛ اگر کسى شراب فروشى کرد و پولى به دست آورد، رزق خود را از آن‌جا به دست آورده است؛ و اگر به جاى شراب، شربت فروشى می‌کرد، از راه حلال روزى خود را به دست می‌آورد. رزق حرام، نتیجه عمل حرام است، و رزق حلال، نتیجه عمل حلال.

رزق تنها اختصاص به رزق مادى ندارد، تنها خوردن نان و آب رزق نیست، بلکه همه اقسام معانى که در ذهن وارد می‌شود رزق محسوب می‌شود، روزى ذهن و غذاى نفسانى انسان است؛ مطالعه مطالب مذهبی و معنوی نیز روزى محسوب می‌شود، در سامعه و قواى مفکره آدمی رزق است. اگر انسان در مجالس معنوی و ذکر و دعا و مسجد شرکت کند، نتیجه آن‌ها رزق معنوی و نزدیک شدن به خداوند متعال و افکار سالم و آرامش روحی و معنوی است که به دنبال آن برای انسان حاصل می‌شود؛ اما اگر به جاى مجلس عبادت، در محل غیبت و دروغ و حیله‏‌گرى براى تضییع حقوق انسانى قرار گیرد و به «فساد فى الارض» مشغول شود، باز هم رزق او همان خواهد بود، همان غذاهاى متعفن و گندیده نفسانى، همان خیالات و خاطرات و افکار شیطانى. به طور کلی باید گفت: اگر تخم هندوانه شیرین بکاریم، هندوانه شیرین نیز برداشت خواهیم کرد، و اگر تخم حنظل بکاریم، بدون شک حنظل تحویل خواهیم گرفت.

پس هر موجودى با وجود و کردارش، از پروردگار عالم اثر و رزق طلب می‌کند و استفاضه از او می‌نماید؛ به طوری‌که با آن رزق و روزى به وجود خود دوام و ثبات می‌بخشد. بنابراین، حساب و پاداش عیناً مانند رزق و روزى است، بلکه با نظر دقیق یک چیز هستند؛ و پیوسته همه موجودات از ابر فیض و رحمت وجود حضرت احدیت آب‌گیرى ‌کرده و سیراب می‌شوند، یعنى هر کس هر چه بخواهد به همان مقدار و اندازه به او می‌دهد. او که در اعطاء و بخشش، بخل و طمعى ندارد، بلکه افاضه رحمت و وجود از ناحیه او، بر اساس قوابل و نیات مردم و طلب آنان است. هر کس آخرت بخواهد می‌دهد؛ هر کسى که دنیا بخواهد می‌دهد.

خداوند به انسان‌ها نیرو و قوت می‌دهد، وجود و رحمت می‌فرستد، فیض و عطا می‌بخشد. هر کس هر نیتى داشته باشد خداوند آن را تقویت کرده و رشد می‌دهد؛ کار خداوند متعال ثمر دادن و تقویت کردن است، کار خدا امداد است. اگر انسان دنبال معصیت رفت و دل را تاریک کرد، خداوند همان را تقویت می‌کند و رشد می‌دهد، و اگر به دنبال طاعت رفت و خانه دل را منور کرد، خداوند نیز آن را رشد می‌دهد و تقویت می‌کند، هر کس دنبال هر چه برود و هر چه بخواهد، خداوند آن‌را می‌دهد.[1]

امام رضا(علیه‌السلام) نیز در حدیثی نورانی فرمودند: «هر زمان که بندگان خدا دست به گناهان تازه‌اى بزنند که تا آن زمان سابقه نداشته است و از آن بی‌اطلاع بودند، خداوند متعال نیز بلاهایى را در میان آن‌ها به وجود می‌آورد که بی‌سابقه بوده و آن‌ها چنین بلاهایى را نمی‌شناخته‏‌اند».[2]

طبق این روایت شریف، بلاها رزق و روزیی بوده که خود انسان‌ها با گناهانی که انجام دادند، کسب کردند؛ یعنی روزی آنان این بوده است، و اگر این گناهان را انجام نمی‎دادند، هرگز چنین بلایی یا بیماریی به وجود نمی‌آمد.

در نتیجه: تمام حالات معنوی، یا بلاهای طبیعی و غیر طبیعی، رزق انسان است و اثر و نتیجه تلاش و مجاهدت‌های  اوست، حال یا در راه درست که اثر و نتیجه درست و عالی هم دارد، یا در راه باطل و معصیت الهی بوده که نتیجه و اثر بدی هم به همراه دارد.

۹۳/۰۴/۱۵
سرباز ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مستضعفین تی وی

دایـــرکتوری افـــسران ارزشـــی