پیروان آخرین منجی

پیروان آخرین منجی

(( تصـــــویر ایـــــن هفــــــته))

ســخــنان گهــربار حضــرت آیت‌الله امام خامنــه‌ای ( حفظه الله)در مورد ماهواره :
مؤثرترین سلاح بین‌‌المللى علیه دشمنان و مخالفین، سلاح تبلیغات است؛
من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می کنم اول: جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم:
مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی

بدون شک، غرب به موازات کسب توانایی ها و اقتدار سرشار مادی و تکنیکی،در عرصه معنویت و مکارم اخلاقی،شدیداً به انحطاط گرایید است و بر این اساس نه تنها جوامع غرب،بلکه بیشتر جوامع بشری دستخوش بحران های گوناگون شده اند.
از میان ابزارهایی که فرهنگ و تمدن های دیگر را به چالش های جدی کشانده،ماهواره است که با هدف تهاجم فرهنگی به دیگر کشورها در عرصه رسانه ها، جایی برای خود باز کرده است.

پیام های کوتاه
تبلیغات
مستضعفین تی وی

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
همسنگران

تاثیر و تفسیر نامه رهبری به جوانان اروپا

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۴۷ ب.ظ

هر جا که رهبری انقلاب احساس کنند غفلت صورت گرفته، خودشان شخصا وارد می شوند، رهبر انقلاب با یک نگاه کاملا بی‌طرفانه از جوانان غربی خواستند که اسلام را از سرچشمه آن و نه تبلیغات دروغین به دست آورند و سپس بی‌طرفانه درباره واقعیت اسلام قضاوت کنند

مساله پرداختن به فهم دین به ویژه دین اسلام، از موضوعاتی است که امروزه با رویکرد جهانی در میان ملت های مختلف مطرح است. اگر حقوق بشر مبتنی بر اصول خدایی باشد، آن زمان قابل قبول خواهد بود، نظام ارزش گذاری انسان از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) نظامی است که ملاک آن تقوای الهی است و به عبارت دیگر انسان ها برتری خود را از داشتن تقوا می یابند و رنگ پوست و یا نژاد و ملیت انسان ها در آن دخیل نیست، اگر بخواهیم امروز هم یک نظام حقوق بشری قابل قبول و دقیق داشته باشیم بایستی همانند نظامی که رسول الله(ص) تبیین کردند عمل کنیم. رسول الله(ص) نماد عطوفت و مهربانی هستند، برکت این حضرت تنها برای مسلمانان نیست، اسلام امروز به عنوان دینی محبوب در تمام دنیا رو به گسترش است و استقبالی که انسان های تشنه حقیقت نسبت به این دین الهی دارند کم نظیر است، همین مطلب سران غرب را وادار کرده با جهالت خود دست به اهانت به مقدسات اسلام بزنند بلکه از نفوذ این دین الهی که دین رحمت و مهربانی است جلوگیری کنند.تاریخ اسلام از این جهت که حقایق را برای انسان محسوس و آشکار می کند بسیار مهم است، تاریخ نیز مانند قرآن کریم آنقدر عمیق است که هر زمانی آن را مطالعه می کنیم اطلاعات جدیدی دریافت می کنیم. اسلام خواهی در جهان، غرب را به چالش کشانده است و این مسأله سبب نابخردی‌های غرب شده است.  

تمام هویت تمدن اسلامی و تمام هویت دنیای غرب هر کدام یک محور کانونی دارند که این محور در تمدن اسلامی بر مبنای توحید و در دنیای غرب، بر محور طاغوت و شیطان است و این هویت در تمام شئون اجتماعی،سیاسی و فرهنگی وجود دارد. ر دنیای غرب برای مقابله با اسلام و مهار کردن آن، دو رویکرد کلان وجود دارد؛ یکی کنترل و مهار اسلام در محدوده مرزهای جغرافیایی جهان اسلام است و دیگری برنامه ریزی برای جلوگیری از رشد و پیشرفت اسلام خواهی ملت ها در کشورهای غربی.

از اینکه اروپایی‌‌ها اجازه داده‌اند به ساحت پیامبر اهانت شود و از اینکه تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرده و منافع ملی خود را در مبارزه با تروریسم معیار قرار داده‌اند، جای تعجب دارد داعش و گروه های تروریستی در حالی که مولود غرب و آمریکا است ولی امروز غرب آن را به نام اسلام و پیامبر معرفی می شود و این اشتباه بزرگ تاریخی اروپایی‌ها است اهانت اخیر به ساحت پیامبر(ص) دارای چند جنبه است که باید به طور دقیق به آن توجه شود، در ابتدای بایستی گفت که آن تصویر در آن نشریه کوچک اهمیتی ندارد زیرا عظمت پیامبر(ص) با این اقدامات خدشه دار نمی شود اما آنچه که بایستی به آن توجه کنیم این است که فضا در اروپا به گونه ای شده که معنای آزادی بیان تغییر کرده است، امروز می بینیم که فرانسه از نام آزادی سوء استفاده کرده و به مقدسات مسلمان توهین می کنند.

استکبار در جنگ نرم طراحی شده علیه انقلاب اسلامی  به دنبال آن است تا همان حرکت های بنی امیه که عبارت بودند از تجمل گرایی و اشرافی‌گری و طبقه گرایی برای ایجاد فاصله میان مردم و مسئولین را پیاده کند تا زمینه برای مقابله با جبهه حق فراهم شود. استکبار به خوبی می داند که براندازی یک شبه امکان پذیر نیست، بلکه زمان بر است. آنچه به عنوان برگ برنده و ویژگی برجسته جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل خودنمایی می کند، وجود ذی قیمت ولایت فقیه و تبعیت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری است.پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی اسلام ناب توسط حضرت امام خمینی (ره) به جهان معاصر و اثبات قابلیت و کارآمدی آن سبب شد که در عین اقبال مردم و در کشور‌های مسلمان به سمت انقلاب اسلامی توجه مردم به ویژه در کشور‌های اروپایی و امریکایی به سمت اسلام جلب شود که رشد روز افزون اسلام در این کشور‌ها مصداق بارز آن بوداز منظر گردانندگان غربی، تنها راه مهار اقبال به سمت اسلام به ویژه در میان جوانان این کشورها ارائه چهره‌ای «سیاه و خونریز» از اسلام و نشاندن آن در جایگاه دشمنی ترسناک است و در این عرصه مسلمان‌ها و ریاکاران تکفیری که به عنوان نمایندگان اسلام واقعی، به استخدام غرب درآمده‌اند، عملاً به عنوان پیاده‌نظام غرب در عرصه اسلام‌هراسی عمل کرده و بدون نیاز به آشکار شدن چهره مستقیم غرب، اینان به عنوان عوامل بازدارنده برای جلوگیری از رشد اسلام در غرب عمل می‌کنند امروز نمی توان مشکلات و هجمه های خارجی را نسبت به کشور نادیده گرفت ولی آنچه قابل تأمل است، آن است که بعد از گذشت ۳۵ سال از آن انقلاب مبارک، برخی از مسائل حکومت اسلامی و دغدغه های نظام برای برخی  خواص مشخص نیست، اما برای یک فرد عادی روشن است. پیروی بی چون و چرا از ولایت فقیه وتبعّیت از منّویات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه امت اسلامی و رمز بقای جامعه اسلامی است و پویایی آن را تضمین می کند.پیام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی توطئه اسلام هراسی سرویس‌های جاسوسی کشورهای مستکبر را خنثی کردمعظم له در این نامه از نسل جوانان خواسته‌اند که خود مستقیماَ به دنبال اسلام و قرآن رفته و خواسته‌اند که از سیاستمداران خود درباره جنایت‌ها و جنگ‌هایی که به پا کرده‌اند سؤاال و بازخواست کنند. اگر جوانان اروپا و آمریکای شمالی بنا بر ادعایی که زمامداران آنان دارند اجازه آزادی بیان داشته باشند و این پیام را به خوبی مطالعه و بررسی کنند به افرادی علیه کسانی که اسلام هراسی را ترویج می‌کنند تبدیل خواهند شد.

بعد از جریاناتی که درباره ی مجله ی شارلی ابدو در فرانسه رخ داد، خیلی ها از جمله سران غرب انتظار داشتند که رهبر ایران واکنش کوبنده ای داشته باشد، حالا یا سخنرانی کوبنده ای درباره ی روشنگری و محکومیت این حرکات ضداسلامی یا پیامی به دبیرکل سازمان ملل یا...اما امام خامنه ای کاری کرد که همه ی سران غرب و حتی بعضی از ما را در شوک فرو برد. امام خامنه ای نامه ای به کسانی نوشت که آینده ی جهان غرب را رقم می زنند. او در این نامه ی کوتاه آنچنان طومار توطئه های دشمن را درهم پیچید که حتی به فکر غربی ها هم نمی رسید.امام خامنه ای از جوانان غرب خواست تا با تحقیقی بی طرفانه از منابع اصیل اسلامی همچون قرآن، اسلام را بشناسند و هرچه که رؤسای کشورهای آنها به عنوان اسلام معرفی کردند، بی وقفه نپذیرند.دوستان ، به این نوع ارتباط میگن " دیپلماسی عمومی" ، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. یعنی حضرت آقا دارن جور دستگاه دیپلماسی رو در صدور انقلاب ناب و اسلام ناب میکشن. این شیوه رو حضرت رسول (ص) هم در ترویج وحی با نامه نگاری به سایر کشورها انجام میدادند.این نامه از آنچنان اهمیتی برخوردار است که حتی اگر نگاهمان را فراتر ببریم، می توانیم بگوییم که نائب امام عصر قصد دارد تا اذهان مردم جهان را بیش از پیش با اسلام حقیقی آشنا کندتاثیرات این پیام در خود این نامه مستتر است.محاجه با سران کشور‌های غربی و مراکز نظریه‌پردازی آنان در چرایی اسلام‌هراسی آنان و دعوت نسل جوان در جهان به ویژه جوانان در اروپا و امریکای شمالی به شناخت ابعاد و ویژگی‌های اسلام ناب، از اهداف اصلی مقام معظم رهبری در پیامی است که به جوانان آمریکا شمالی واروپا صادر نمودند.

نامه متفاوت مقام معظم رهبری، خطاب به «جوانان اروپا و آمریکای شمالی»، در کنار تدابیر متمایز دیگر، یعنی «سیاست نرمش قهرمانانه»، و استراتژی «سیاست عمومی» (Public Policy) که در دو دولت اخیر به دو شکل متفاوت اما متمم در حال پی گیری است، گواه بر آن است که ایران قصد دارد در جایگاه یک قدرت جهانی قرار بگیرد و عمل کند، و یک قدرت جهانی نمی‌تواند در انزوا و منفعل، یک قدرت جهان‌شمول باشد، و نکته مهم در این سیاست جهان شمول آن است که بیشتر از جنس نرم است تا سخت.وابزار اصلی برای این حضور جهانی نه اقتصادی است و نه نظامی و نه از سنخ نفوذ سیاسی، بلکه از جنس فرهنگی است، و خصوصاً این سنخ از عمل جهانی بدون فرمول همیشگی موفقیت جمهوری اسلامی ایران، یعنی «مردم همیشه در صحنه» تحقق نمی‌یابد.

این نامه در 24 ساعته اخیر تفسیرهای بسیاری در غرب دارد در هر صورت این اقدام یک اتمام حجت و یک حرکت جدید برای معرفی انقلاب اسلامی ایران در جهان است. در این نامه توقع رهبری از جوانان است و مورد خاصی که به آن مطرح شده است مورد اسلام هراسی است و در این خصوص مقام معظم رهبری بسیار ویژه ، صریح و صمیمانه به ایراد سخن پرداخته اند. رهبری در روند این نامه از یک کلمه خاص استفاده می کنند و آن جستجوی حقیقت است و کاری با مذهب افراد ندارند. ین جوانان هستند که برای حقیقت عطش دارند و مشتاق اند   از آن جا که جوانان به فضای مجازی و گنجینه های خبری دسترسی آسان تری دارند و از طرف دیگر چون امید اصلی به جوانان است مخاطب این نامه جوانان آمریکایی و اروپایی هستند. این حرکت رهبری آغازی است برای ورود به صحنه ای که سابقه حضور در آن را نداشته ایم، مقام معظم رهبری با این اقدام مستقیم سیاست مدارها را دور می زنند و می گویند از آن ها توقعی نیست بلکه به خاطر رسیدن به آینده روشن خودتان به دنبال حقیقت باشید. این نامه به دلیل برخورداری از محتوای غنی بسیار حائز اهمیت است.

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی شمالی خط پایانی بر توطئه‌های استکبار اسلامی و استکبار جهانی بود.  رهبر معظم انقلاب در این نامه از جوانان اروپایی و آمریکایی خواستند که ملاک خود را از شناخت اسلام رفتارهای عده از وهابیت وعده‌ای شیعیان لندی قرار ندهند بلکه به‌جای فهم اسلام از رفتار این گروه‌ها، لحظه‌ای در آیات نورانی قرآن کریم تدبر و تفکر داشته باشند تا حقانیت اسلام برای آن‌ها آشکار شود. نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی، فصل تازه ای از دفتر انقلاب را آغاز کرده است، جهان غرب می تواند بوسیله روشنگری رسانه ای متحول شود، وظیفه همه انتشار پیام مهم رهبری است، این نامه شباهت زیادی به نامه حزت امام به گورباچف دارد. اگر نامه امام(ره) به گوباچف پیگیری می شد ما به پیشرفت بیشتری دست می یافتیم، در حال حاضر موقعیتی که برای تبلیغ و پیگیری نامه رهبری وجود دارد نامحدود است.

نامه حضرت امام و نامه اخیر رهبر معظم انقلاب تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد که بسیار معنادار است. اقدامات رئیس‌جمهور وقت شوروی منجر به تحولاتی در شوروی و فروپاشی مارکسیسم شد،  امام (ره) به این امید که دعوت گورباچف به توحید و باز شدن دریچه معرفت به سمت اسلام بتواند در جهت‌گیری شوروی تاثیرگذار باشد آن نامه را نوشتند و با آن تشریفات خاص ارسال کردند؛‌ اما نهایتاً شوروی مسیر دیگری طی کرد.مقام معظم رهبری نیز در نامه‌ای که خطاب به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند، تصریح کردند با توجه به اینکه سیاستمداران غربی تعمداً مسیر دیگری را انتخاب کرده‌اند آنها نمی‌توانند مورد خطاب این نامه باشند از این رو دلیل انتخاب جوانان برای ارسال این پیام این است که ضمیر آنها پاک‌تر و نسبت به پذیرش کلام حق بی‌غل و غش‌تر هستند.با توجه به کیفیت انتخاب سران دولت‌ها نمی‌توان انتظار داشت با این نامه‌ها تاثیری در آنها ایجاد شود اما با نامه‌نگاری و پیام دادن به جوانان می‌توان امید داشت که دریچه‌ای جدید به سمت آنها باز شود و از فشار و انحصار تبلیغاتی رسانه‌ها خارج شود.

فرصت فعلی، فرصت بسیار مناسبی برای دعوت نسل جوان اروپا و آمریکا به تفکر در مورد اسلام است. زیرا در مورد این دین الهی، سؤالات و ابهامات فراوانی در ذهن مردم و ساکنین کشورهای غربی به ویژه جوانان مطرح شده است. از این رو هدف این پیام، پاسخ چنین به سوالاتی است.نکته ای که در مخاطب قرار دادن نسل جوان اروپا و آمریکا نهفته است، توجه به این آموزه دینی است زیرا کشش خداجویی در جوانان بیشتر، به فطرت الهی نزدیک ترند و به تعبیر حضرت امام(ره) فطرتشان دست نخورده تر است. به همین دلیل، این امیدواری وجود دارد که نسل جوان غرب در پی آشنایی با اسلام باشند و در ارتباط با شناخت آن از طریق منابع اصلی، تعصب کمتری نشان دهند.

در حالی که نسل های گذشته، دچار تعصب و دگم اندیشی هایی هستند که اجازه تفکر آزادنه را به آنها نمی دهد. یکی از مؤلفه ها و سوالات این نامه چرایی «ساختار قدرت های جهانی برای انفعال و به حاشیه راندن تفکر اسلامی» است. سیاست مهم کشورهای غربی که به شکل آشکار و پنهان به آن دامن می زنند، تقدس زدایی از هر امر الهی و مقدّس است. به عبارت بهتر آنان برای دستیابی به اهدافشان ناچارند که در نظر جوانان اروپایی، هر فکر و اندیشه مقدسی را هدف قرار داده و تخریب نمایند. حتی مسیحیت هم از گزند هتاکی منحرفین غربی مصون نمانده است. اندیشه اصیل اسلامی به دلیل همین مقدّسات بوده است که به اوج تعالی و ترقی دست یافت.پاسخ این سؤال که «آیا هرگز از خود پرسیده اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟» را باید در مقدّس بودن ارزش های اسلامی جستجو کرد. اگر مقدّسات از جامعه ای گرفته شود، اعضای آن تبدیل به انسان های بی هویتی خواهند شد که مستعدّ دریافت امواج مخرب رسانه ای برای شکل دهی مجدد شخصیت مورد نظر فرهنگ غربی می شوند. بحران امروز انسان غربی، بحران هویت است. در تفکر غربی، اصالت با منفعت و لذت است که آشکارا با فطرت الهی در تضادّ بوده و اگر انسانی، تفکر مقدسی نداشته باشد، با هر نسیمی متمایل شده و با اندک بادی سر خم می کند.

جمع بندی:


 در صحنه بین الملل کمتر اتفاق می افتد که رهبر و یا رئیس جمهور کشوری دست به قلم ببرد و مخاطبش را جوانان کشورهای دیگر قرار دهد. این اتفاق در اول بهمن ماه افتاد و رهبر انقلاب در پی حوادث اخیر فرانسه و انتشار تصاویر توهین آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی، و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی مقامات و رسانه‌های غربی، در نامه ای که مخاطبان آن «عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی» بودند، توصیه های مهمی را بیان فرمودند. موج اسلام هراسی که اخیرا در کشورهای اروپایی به راه افتاده که تحت تاثیر سناریوی ساختگی فرانسه است موجب شد که رهبری انقلاب برای روشن کردن جوانان و حقیقت جویان جهان اقدام کنند. این خلاء وجود داشت که در شرایط تهاجم سنگین غرب علیه اسلام، مراجع دینی ما موضع گیری کرده و به جوانان جهان پیام آرامش بخش داشته باشند و تبلیغات مسموم علیه اسلام را خنثی کنند. ارسال این پیام به صورت نامه و برای مخاطبان خاص موجب انگیزه بخشی به جوانان اروپایی خواهد شد و توجه آنها را جلب می کند جوانان اروپایی باید فارغ از سیاه نمایی های رسانه ها، واقعیت اسلام ناب را بیابند.

 نامه رهبری به جوانان غربی نشانگر آن است که دین را از طریق رسانه ها و قدرت های جهانی نمی توان درک کرد و فهمید به دلیل آن که قدرت ها به منافع شخصی و اقتصادی خود نظر دارند. لذا اگر این تلنگر ایجاد شود، جوان غربی با عینک و نگاه دیگری واقعیت ها را دنبال کرده و به نگاهی که رسانه های غربی به اسلام دارند و آن را القا و ترویج می کنند، توجه نکرده و اسلام را از منابع اصیل اش می شناسد. بنابراین، مسائلی که امروز علیه جهان اسلام مطرح می شود، توطئه فرهنگی علیه مبانی دینی به صورت عام، و مبانی اسلامی به طور خاص است.لذا پیام رهبر انقلاب اسلامی می تواند در این زمینه راهگشا باشد این پیام می تواند دریچه ای به روی جوانان غرب برای حرکت به سوی اسلام حقیقی بگشاید و قضاوت صحیحی از این دین ناب به دست آنها دهد.

این نامه از دو جهت مهم است، اول اینکه حقیقت اسلام را به جهانیان نشان داد که روش دعوت در اسلام شمشیر نیست بلکه دعوت به برهان و حکمت است با این دعوت عقلانیت اسلام، قدرت برهان، جمال و زیبایی اسلام نشان داده شد و فرقه‌های تکفیری که نشانده غرب است به مردم و جوانان معلوم شد. دوم اینکه این اقدام می‌تواند پایه مهمی در تعامل تمدن‌ها و مخصوصا مسیحیت و اسلام باشد و زمینه را برای صلح و امنیت بین ادیان فراهم کندنامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را حرکتی شایسته در معرفی اسلام حقیقی به جهانیان می‌دانیم و بر این باوریم که این نامه می‌تواند حقیقت اسلام را در شکستن برهان غلط گروه‌های افراطی نشان دهد جوانان ایران اسلامی با رفتار و گفتار خود می‌توانند جوانان اروپایی را با اسلام ناب محمدی و سیره پیامبر اکرم (ص) آشنا کنند و این رسالت جوانان رسالتی مهم است که بسترهای ظهور را فراهم کرده و با توطئه‌های دشمن مقابله می‌کند.به نظر می رسد وظایف دستگاه ها و سازمانهایی که در نظام اسلامی خدمت می کنند، بسیار سنگین تر از قبل شده است. نهادها و جوانان انقلابی می توانند با تبیین و توزیع گسترده پیام رهبر انقلاب به جوانان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، این مرقومه را به مخاطبین  خود برسانند تا فصل جدیدی از انقلاب را که رهبر معظم انقلاب گشودند، به نتیجه برسانند

مهدیا: همه آدینه‌ها دلتنگ تواند و لحظه ها بی قرار آن نگاه بارانی اند که مهربان بر کویر و دل های تشنه و منتظرمان بباری و لب های مان را به خنده دیدار منقش گردانی اما این روزها هوای باریدن داریم؛فریاد هایی به گستردگی تاریخ؛ دلمان را به روزهای پر امید آمدنت خشنود می‌کنیم و اشک‌های سراسیمه مان را روانه مدینة النبی(ص) کرده و فریاد می زنیم: "محمد(ص)" تو را بسیار دوست داریم.پس ای صاحب امر و ولی عصر (عج) روزگار یتیم ما را تو خود پدری کن.

۹۳/۱۱/۰۷
سرباز ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مستضعفین تی وی

دایـــرکتوری افـــسران ارزشـــی